Statistieken van Instagram op desktop via Studio voor makers - Manouk van Dalm
15504
post-template-default,single,single-post,postid-15504,single-format-standard,bridge-core-2.0.9,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-19.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive

Statistieken van Instagram op desktop via Studio voor makers

Statistieken van Instagram op desktop via Studio voor makers

Leer van jouw data!
Eerder schreef ik een blog ‘Wat moet ik posten op Instagram voor de beste resultaten?’ over hoe jij ‘de beste’ resultaten kunt behalen via Instagram. In deze blog beschrijf ik hoe jij naar je resultaten kunt kijken en beoordelen wat bij de doelstellingen van jouw bedrijf hoort.
In deze blog beschrijf ik dat de enige manier om data in te kunnen zien van Instagram via de applicatie zelf is.
Maar dit kan nu anders!
Via Studio voor makers kun je nu ook je Instagram account koppelen. Hiermee kun je (bijna) alles beheren wat er op Instagram gebeurt.
Waarom ik schrijf ‘Bijna’, je kan er nog geen berichten mee inplannen, reageren op reacties of reageren op je DM’s.

Hoe koppel ik mijn Instagram aan Studio voor Makers
Om de statistieken op desktop te kunnen zien moet je jouw Instagram pagina koppelen aan Studio voor Makers, volg hiervoor de volgende stappen:
Ga naar https://business.facebook.com/creatorstudio/
Klik bovenin op het Instagram icoon
Klik vervolgens op de button ‘Je account koppelen’
Vervolgens verschijnt er een pop-up:
Klik vervolgens op OK
Er verschijnt een nieuwe pop-up waar je kunt inloggen met jouw gebruikersnaam en wachtwoord
Wanneer jij je accountdetails hebt ingevuld, verschijnen de statistieken automatisch

Als je al een keer eerder hebt gekeken naar je statistieken via de Instagram applicatie, komt de data die Instagram geeft niet onbekend voor.
Bij de inhoudsbibliotheek kun je al je geposte berichten zien, het aantal vind-ik-leuks, opmerkingen, bereik en nog veel meer. Via de filtering bovenin kun je bepalen welke inhoud je wilt zien en in welke periode:

De statistieken geven een goed beeld wat de accountactiviteit is van de afgelopen 7 dagen. Helaas kan je deze periode niet instellen. De statistieken geven inzicht in de activiteit en doelgroep.
Binnen de activiteit kun je terugvinden hoe actief mensen zijn binnen jouw account. Denk aan websitebezoeken, profielbezoeken, e-mail en bijvoorbeeld routebeschrijvingen.
Daarnaast kun je hier ook terugvinden hoeveel account je in de afgelopen 7 dagen hebt bereikt. Hou er wel rekening mee dat de statistieken zijn geschat! De cijfers die Instagram hier geeft, geeft een goed beeld hoe betrokken personen zijn bij jouw pagina.
Als laatste heb je nog de statistieken van de doelgroep. Hier kun je terugvinden wat de leeftijd en geslacht is van je volgers.
Maar wat ik het meest interessante vind zijn de gegevens wanneer volgers Instagram gebruiken. Een ideale manier om te bepalen wanneer en rond welke tijd je Instagram content moet plaatsen. Bekijk deze data dus goed wanneer jij je afvraagt ‘wat is de beste dag en tijd voor mij om op Instagram te plaatsen’.
De laatste informatie dat Instagram geeft over jouw volgers is het land en de plaats waar zij vandaan komen.
Wil jij aan de slag met een goede Instagram contentstrategie in combinatie met adverteren om zo de beste resultaten te behalen uit Instagram marketing? Dan drink ik graag met jou een kop koffie (thee kan natuurlijk ook 😉). Vul hier jouw gegevens in of stuur een e-mail naar hallo@manoukvandalm.nl.

NOTE: Samen Groeien in Online Marketing en Nederlandse taal? Laat het mij dan zeker weten als je spellingsfouten tegenkomt 🙂 Stuur dan een e-mail naar: hallo@manoukvandalm.nl. Dank je wel!!